Субота, 04.05.2024, 02:28
Вітаю Вас, Гість

В 2002-2003 навчальному році перед педколективом постало питання про створення шкільної музейної кімнати. З великим ентузіазмом взялися за цю справу не тільки вчителі та учні, а й батьки. Експонати збиралися по всьому селу. Жителі Марківки щиро ділилися своїми сімейними реліквіями. І коли було зібрано достатню кількість матеріалів на початку 2003-2004 навчального року почали облаштовувати одну із класних кімнат під музейну. Спочатку з'явилася українська світлиця з дерев'яним ліжком, піччю, скринею, колискою, лавками, іконами, прядкою, вишитими рушниками, різним глиняним посудом, національним одягом.

Та ось віднайшли дерев'яний плуг, ціп, граблі, ткацький верстат, мотовило, праник. Так були утворені куточки промислів і ремесел, знарядь праці. Це були перші кроки у створенні музейної кімнати.

Та на цьому пошукові групи не зупинились. Наступного року були зібрані цінні матеріали про історію села Марківка, розвиток освіти на селі, про ветеранів війни і людей, яких насильно вивозили до Німеччини, про видатних людей села. Всі матеріали оформлені стендами і папками.

В 2005-2006 навчальному році пошукові групи знову отримали завдання. Вони збирали відомості про умільців села, воїнів-афганців, про зниклі села. Про свою роботу вони  звітували в кінці навчального року.

В наступні роки музейна кімната поповнилася експозиціями про Марківку в 19-20 ст., про Голодомор 1932-1933 років,  історію створення пам'ятника на території села, події на селі в роки Великої Вітчизняної війни. Музейна кімната стала осередком освіти і виховання молодого покоління.

Всі матеріали кімнати використовуються у навчально-виховному процесі: для проведення виховних годин з народознавства, уроків історії та української літератури, для організації виставок, написання рефератів.

Головним напрямком роботи музейної кімнати є виховання в учнів любові до рідного краю, поваги до історичного минулого українського народу, ознайомлення з традиціями, звичаями і обрядами нашого села.

Пошукова робота триває, продовжується збір експонатів, спогадів. Освітньо-виховна функція музею реалізується на всіх етапах його створення й діяльності, тому що основними учасниками організації й роботи шкільного музею є самі учні: вони збирають, вивчають, експонують і пропагують музейні матеріали, постійно знайомляться із ними в процесі позаурочних і навчальних занять.

 

Краєзнавча музейна кімната

  1.  Білопільський район, с.Марківка
  2. Марківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Білопільської районної ради Сумської області
  3. Створення музейної кімнати - 2003 рік
  4. Основні напрямки діяльності музейної кімнати:
  • пошукова робота;
  • науково-дослідницька робота;
  • фондова робота;
  • експозиційно-виставкова робота;
  • екскурсійна робота;
  • масова і просвітницька робота.
  1. Особливістю музейної кімнати є те, що вона розташована в невеликій кімнаті – 15 кв.м. Саме ця умова вимагала від нас особливого планування експозиції. Музейна експозиція складається сьогодні з кількох розділів:
  • Марківка вчора і сьогодні;
  • село в роки Великої Вітчизняної війни;
  • Голодомор  1932-1933 років в Марківці;
  • Історія Марківської школи;
  • «Молодість, обпалена війною» (матеріал про воїнів-афганців);
  • Видатні особистості села;
  • Куточок народознавства.

Музейна кімната стала осередком освіти та виховання молодого покоління. У ній проводяться навчальні заняття та позаурочні екскурсії. Музейні матеріали, експонати використовуються вчителями на уроках історії, літератури, Я і Україна та класними керівниками при проведенні виховних годин та позакласних заходів.

Планування роботи музею здійснює рада музейної кімнати: продумуються тематика пошуку, шляхи і джерела збору матеріалів, визначаються конкретні завдання групам і окремим учням, намічаються строки. План складаються на рік і координується з річним планом навчально-виховної роботи школи.

  1. Керівник музейної кімнати – Харченко Галина Петрівна, вчитель історії.